پرهیز از مسواک زدن شبانه خطر بیماری قلبی عروقی را افزایش می‌دهد

پرهیز از مسواک زدن شبانه خطر بیماری قلبی عروقی را افزایش می‌دهد

سوئیتا، ژاپن: سازمان بهداشت جهانی گزارش می دهد که بیماری های قلبی عروقی علت اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است و ارتباط ثابت شده ای بین بیماری های قلبی عروقی و بیماری پریودنتال وجود دارد. یک مطالعه اخیر توسط تیمی در بیمارستان دانشگاه اوزاکا بررسی کرده است که آیا زمان مسواک زدن بر خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی تأثیر می گذارد یا خیر. معلوم شد که اهمیت مسواک زدن در شب فراتر از مزایای حفظ دندان است.

اهمیت مسواک زدن در شب فراتر از مزایای حفظ دندان

برای این مطالعه، محققان 1583 بیمار 20 ساله و بالاتر را که برای جراحی، سایر درمان‌های پزشکی یا معاینه بستری شده بودند، وارد مطالعه کردند. آن‌ها دریافتند شرکت‌کنندگانی که هم صبح و هم در شب مسواک می‌زدند و آن‌هایی که فقط در شب مسواک می‌زدند، در مقایسه با افرادی که اصلاً دندان‌های خود را مسواک نمی‌زدند، تخمین‌های بقای قابل توجهی برای حوادث قلبی عروقی داشتند. علاوه بر این، افراد سیگاری که مسواک نمی‌زدند نسبت به سیگاری‌هایی که فقط صبح، فقط شب یا هر دو مسواک می‌زدند، پیش آگهی بدتری برای حوادث شروع قلبی عروقی داشتند و غیر سیگاری‌هایی که مسواک نمی‌زدند یا فقط صبح مسواک می‌زدند نیز پیش آگهی بدتری داشتند.

اعتماد تجارت کیهان دندانپزشکی

زمان مسواک زدن و خطر بیماری‌های قلبی عروقی

محققان به این نتیجه رسیدند که مسواک زدن در شب برای کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی مهم است. آنها پیشنهاد کردند که افزایش بار باکتریایی داخل دهانی در طول خواب به دلیل کاهش جریان بزاق ممکن است باعث بیماری پریودنتال یا پوسیدگی دندان، اختلال در جویدن و انتشار باکتری‌های دهان به روده‌ها و خون شود و در نتیجه بر سلامت عمومی تأثیر منفی بگذارد و منجر به حوادث قلبی عروقی شود. با این حال، نویسندگان انجام یک مطالعه چند مرکزی با دوره مشاهده طولانی‌تر را برای تعمیم نتایج مطالعه و کشف مکانیسم پشت رابطه مشاهده‌شده بین زمان مسواک زدن و خطر بیماری‌های قلبی عروقی توصیه کردند.

در حالی که یافته‌های این مطالعه به بیماران بستری در بیمارستان محدود می‌شود و نمی‌توان آن را به جمعیت‌های سالم تعمیم داد، اما اهمیت عادات صحیح مسواک زدن را برای حفظ سلامت دهان و دندان و سیستمیک نشان می‌دهد. این مطالعه بر اهمیت افزایش آگاهی در مورد زمان مناسب مسواک زدن در جمعیت عمومی برای پیشگیری بالقوه از بیماری های قلبی عروقی تاکید می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *